"Для бізнесменів, готових зараз інвестувати великі гроші, настає «час жнив», коли можна без боротьби «відкусити» хорошу частку ринку", - таку думку висловив у SMART-інтерв'ю УФА Микола Кузнєцов.

"Для бізнесменів, готових зараз інвестувати великі гроші, настає «час жнив», коли можна без боротьби «відкусити» хорошу частку ринку", - таку думку висловив у SMART-інтерв'ю УФА Микола Кузнєцов.

 

Микола Кузнєцов – власник фітнес-клубів KachalkaMIX (Ірпінь, Буча), засновник консалтингової компанії KPMFITNESS, лектор форумів для управлінців фітнес-індустрії* .

Миколо, як Вас та Вашу команду застала пандемія та карантин?

Ми не очікували, що це відбудеться так різко і, звичайно, не були готові до повної зупинки роботи на такий тривалий термін. Я прогнозував вплив світової економічної кризи на економіку України на кінець 2021 року і будував свої плани на цій підставі, але все передбачити неможливо. Скажу чесно, фінансового резерву не було і всі зобов'язання і перед командою, і перед орендодавцями, постачальниками довелося «заморозити» до моменту відновлення роботи, накопичуючи борги, які будемо реструктурувати і погашати протягом наступних 6-18 міс. Ця ситуація показала, що бізнес-відносини потрібно будувати з людьми, які готові до діалогу і компромісів у будь-якій ситуації і, звичайно, багато залежить від твоєї власної репутації і наскільки тобі готові повірити і довіритися люди.

Що би Ви зробили заздалегідь, якби знали про наближення пандемії?

Раніше почав би готуватися до роботи в онлайні, заздалегідь скоротив би частину витрат і перейшов би від довгострокових оплат на 3-6 місяців, на короткі платежі в рамках 30 календарних днів, щоб скоротити боргові зобов'язання перед клієнтами, які тепер буду виплачувати ще кілька місяців після завершення карантину.

Чим Ви з командою займаєтесь на карантині?

Робимо все, щоб підтримувати зв'язок з діючими клієнтами і мотивувати їх до занять вдома. Тренери створили групи для комунікації зі своїми персональними клієнтами. Я, разом зі своєю дружиною Яною та деякими тренерами, записую відео-тренування та інші відео інформаційного та мотиваційного характеру, які викладаємо на наших каналах у вільному доступі і запускаємо по ним рекламу, щоб залучити потенційних клієнтів після завершення карантину. У наших клубах ми з Яною – головні медійні персони, і весь маркетинг зав'язаний на нас, ми самі ведемо соціальні мережі, готуємо контент, наповнюємо ним telegram і youtube канали. Продажі і оренда інвентарю та обладнання серед клієнтів наших клубів не дали очікуваного результату, є великий розрив між ціною обладнання, яке ми пропонуємо, і купівельною спроможністю наших клієнтів. Я зробив висновок, що наш клієнт не готовий витрачати на фітнес-інвентар більше, ніж він витрачав на фітнес-клуб в місяць, а у багатьох просто немає комфортних умов для тренувань (будинку) і вони чекають, коли можна буде повернутися в зал.

Яким Ви бачите майбутнє після завершення карантину?

Майбутнє завжди має кілька варіантів і точно не визначено, тому ми будуємо плани до кінця року, а там буде видно, наскільки ми вгадали.

Думаю, що клієнти повернуться не всі і не відразу, а будуть повертатися десь протягом року. Складно сказати про нових, скільки їх буде і коли їх чекати.

Соціальні фактори сприятливі для фітнесу, люди скучили за спілкуванням і рухом, але економічні навпаки дуже негативні. Що переважить сказати складно.

Онлайн-тренування тепер обов'язкова частина будь-якого прайса фітнес-клубу, і можливо навіть основна послуга, а офлайн – вже продовження для тих, хто втягнувся в фітнес і хоче більшого. Клієнти онлайну – це не ті, що ходили в зали раніше, це зовсім інші люди, з якими ми раніше не працювали.

Рівень ЗП персоналу фітнес-клубу тепер буде нижче, це вимушені антикризові заходи, які візьмуть багато, а потенціал для зростання ЗП матимуть тільки ті тренери і клуби, які зможуть продавати свої програми і послуги онлайн.

Боюся, що до 30% фітнес-клубів в цьому році може закритися. Але так само думаю, що «святе місце порожнім не буде» і вільні локації, клієнтів і персонал перехоплять гравці, що залишилися і можливо несподівано з'являться нові, які будуть конкурувати дуже агресивно. Для бізнесменів, готових зараз інвестувати великі гроші, настає «час жнив», коли можна без боротьби «відкусити» хорошу частку ринку, який відновиться і приросте після завершення рецесії.

Процес рецесії тривати до кінця 2021 року і відчутне зростання світової економіки почнеться приблизно з 2022-2023 року. Але це буде вже інший світ, інша економіка, інше суспільство з новими потребами, цінностями і споживчими звичками.

Довідка: SMART-інтерв’ю – це проект Української Фітнес Асоціації з інформаційної підтримки індустрії; думки бізнес лідерів про те, як кожен долає наслідки пандемії та карантину.

Джерело: Українська Фітнес Асоціація